reno'da sıkıntı ve bıkkınlık: gökyüzündeki prefabrik evlerimize hapsettiklerimiz

"her suçu affetti
hiç bir suçu affedilmedi
kırk sene yedi
mahpus yattı
yedincisinde şişlediler
ölmedi
çok dövdüler
ölmedi
unuttular
ölmedi
hatırladılar
yeniden doğmadı
yaşattı fakat yaşamadı
öldürmedi ama öldürüldü
yapamadıklarını yaptılar
diyemediklerini dediler
o demeye yeltendi
ağzına tıktılar
iyilik istedi
yüzüne vurdular
iyilik yaptı
umursamadılar"

- y. s. roosterchershire


chet baker'ın dişlerini kim döktü? ingilizce hocalarımızı kim hamile bıraktı? çocuk felci aşısını hangi doktor buldu? sultan selim'in şalvarını hangi terzi dikti? dolapta kola vardı, onu kim içti? gözlerine bu hüznü kim koydu? dün gece metrobüste uyurken kafamdaki şapkayı kim çaldı? evimdeki parkelerin rengini kim seçti? sırbistan'ın ücra bir köyünde sekiz küçük çocuğu kim eski bir kilisenin duvarına dizdi? silahlarımızı kim yağladı ve arabalarımızı kim yaptı? kim sardı sigaralarımızı? brokoliyi kim yarattı? bu resmi kim çizdi? siz mi çizdiniz?

hayır şeker kardeşim, bu resmi siz çizdiniz.

neden uzun zamandır yazmıyorsun diye sormayın, cevaplamamı sağlamak için beni kollarımdan ve bacaklarımdan tutmanız, havada çevirip yüzüstü yere bırakmanız ve bana beni sevdiğinizi söylemeniz gerek. yirmi kilo daha zayıfken bunu yapmak en az üç dört kişi gerektiriyorsa, ki beni sevmenin lojistik sıkıntılarını hesaba dahi katmıyorum, bu ihtimal değerlendirmeme tabii olmak için fazla uzak. güncellenme zamanı gelip çatmış, absölüt kalmış bir enformasyon da ne yazık ki elimde yok (müşteriye yok denmez, gelir diyelim), yüce efendimiz sallallahüaleyvesellem'in aramızdan ayrılışının üzerinden daha sadece beş sene geçtiğinde neler hissediyorsam, altıncı sene-i devriyesinin ardından da şöyle böyle aynı şeyleri daha rafine şekilde tadıyor ve yaşıyorum.

ben bu insan olma işini çok kotaramadım. sadece intihar mektupları yazmaya kafam basıyor.

pastırma sıcakları müzesi genel koordinatörü,
pablo diego josé francisco de paula juan nepomuceno maria de los remedios cipriano de la santisima trinidad ruiz y tuttila ilhan

Yorumlar